duminică, 7 decembrie 2014

Lecția nr.3.Tipuri de parteneriat. Asalt de idei. Completați creativ.

Lecția nr.3.
1 decembrie 2014 Tipuri de parteneriat. Asalt de idei. Completați creativ.
Scrieți tipurile de parteneriat cunoscute de Dv.
·       Parteneriat instituţional, educaţional, public-privat, formal, nonformal, operaţional, intraşcolar, interşcolar,  intrasectorial, intersectorial.  Cechir Tatiana
·       Parteneriat educaţional,  intraşcolar, interşcolar, parteneriat de lungă durată, de scurtă durată. (Manea Liliana)
·       Parteneriat: informal, formalizat,operaționale, de reprezentare, cu finanțare, pe difeite termene. Elena Covalciuc
·       Parteneriat de cooperare,colaborare,integrare,şcolar,instituţional,educaţional,formal,etc (Ostaş Olga)
·       Parteneriat educational, inrascolar, interscolar, instutional etc.S.Virlan
·       Interşcolar, instituţional, de colaborare, educaţional.(Postolache Natalia)
·       Educaţional, de colaborare, intraşcolar, public privat.(Lisnic Ina)
·       Parteneriatul informal; Parteneriat formalizant;
·       În dependenţă de obiectivul urmărit există:
·         parteneriate de reprezentare: federații, uniuni, consilii, alianțe, forumuri, coaliții, etc.
·         parteneriate operaționale ce presupun existența unor proiecte concrete ca motiv al asocierii.
·       De asemenea, există:
·         parteneriatele pe termen scurt
·         parteneriatele pe termen lung
·         parteneriate cu finanţare
                        parteneriate fără finanţare (Viorica Mățilă-Parfeni)

·       Constantin Cucoş clasifică diferitele tipuri de parteneriat educaţional:
·       în funcţie de domeniul de colaborare:
·       parteneriate în vederea finanţării derulării unor proiecte;
·       parteneriate de realizarea a unor proiecte comune de dezvoltare instituţională;
·       parteneriate de dezvoltare a unor proiecte comune didactice;
·       parteneriate ce vizează contracte de cercetare;
·       parteneriate ce au ca scop activităţile de formare profesională;
·       parteneriate în vederea organizării de manifestări ştiinţifice şi publicarea
·       produselor;
·       parteneriate de iniţiere, derulare, evaluare a unor programe internaţionale.  (N. Mîndru)
  • S. Cu cît entuziasm îndeplinim această temă de acasă. Interesant, incitant, util, dar și îndemn spre cercetare. Mulțumim pentru acest parteneriat de valoare! (N. M.)
·       Parteneriate formale,informale,pe termen lung,pe termen scurt,cu finanțare,fară finanțare,forumuri.(O.Țurcanu)
·       Parteneriat instituţional, educaţional, public-privat, formal, nonformal, operaţional, intraşcolar, interşcolar, de lungă şi scurtă durată….(Gorceag Andriana)
·       Parteneriatele pot fi: de inițiere, derulare, evaluare a unor programe internaționale;
·       Parteneriate pe termen lung și termen scurt.
·       Parteneriate ce au scop activitățile de formare profesională.
·       Parteneriate educaționale ( Eugenia Poia)
·       Parteneriate de reprezentare; operaționale; pe termen scurt/lung;cu/fără finanțare;educaționale; ( M. Paiul, V. Zuber)
·       Partenereat intraşcolar, educaţional, pe termen scurt/lung (N. Babin)
·       Mai există parteneriate educaționale locale, naționale și internaționale(Soltanici F.)
Parteneriatul poate fi dependent de obiective, părți componente, durată etc.:
1.      școlar
2.      social,
3.      cultural,
4.      economic
5.      comunitar
6.      interscolar,
7.      intrașcolar
8.      de lungă durată
9.      de scurtă durată
10.    în derulare
11.    de perspectivă
12.    etc. (Babin Dumitru)
  • parteneriat interinstituţional(implicaţi grupe de copiii de aceeaşi vîrstă din aceeaşi instituţiesau instituţii de acelaş tip)- Buza Tatiana
  • Parteneriat de grup, şcolar, comunitar, intraşcolar, la nivel local, naţional; de monitorizare; de implimentare; de socializare; de informare; de sprigin; de soluţionare a unei probleme concrete; de creaţie; de susţinere; de dezvoltare, etc. (Mocan E.)
  • Tipuri de parteneriat: formal, informal, operaţional, de reprezentare, naţional, internaţional etc.(Groza Mariana)
  • Parteneriatele pot fi : de dezvoltare instituțională, de evaluare, de formare profesională. (Țurcan Elena)
·       Parteneriate internaționale, națoinale, inter-sectorale; de cooperare, colaborare, integrare, etc. (Sîrbu Iulia)
·         parteneriatele pe termen scurt
·         parteneriatele pe termen lung
·         parteneriate cu finanţare
·         parteneriate fără finanţare (Frunze Angela)
  • Parteneriate pe termen scurt, pe termen lung, de dezvoltare a unor proiecte comune, de cercetare, intrașcolare, interșcolare, internaționale, informale (Busuioc- Pojoga Rodica)
  • Parteneriate pe termen scurt, pe termen lung, formale, informale, intrașcolare, interșcolare, naționale, internaționale, forumuri (Conicov Daniela)
  • Parteneriate de colaborare,educaționale, instituționale, interșcolare(Țurcan Ludmila)
  • Tipuri de parteneriat
·       Primul criteriu de clasificare a parteneriatelor se refera la forma parteneriatului stabilit.
·       Parteneriatul informal – intre parti asemanatoare, care se cunosc destul de bine
·       Parteneriatul formal – intre parti diferite ca forma de organizare si ca misiune institutionala
·       A doua distinctie se refera la obiectivul parteneriatului stabilit
·       Parteneriatul operational – procesul de cooperare se realizeaza in baza unui proiect concret.
·       Parteneriatul de reprezentare – acest tip de conlucrare se stabileste datorita faptului ca este nevoie  de o coalizare pentru realizarea unui scop  comun.De asemenea, in functie de durata parteneriatului, exista parteneriatele pe termen scurt  și parteneriatele pe termen lung  ( Darii  Natalia)
·       Parteneriat de colaborare, schimb de experiență, de idei, de prietenie poate fi de scurtă durată sau pe termen lung (Rîșcan Ecaterina)
·       a treia distinctie se refera la modul de finantare a parteneriatului si identifica:
·       Parteneriat care necesita finantare
·         Parteneriat care nu necesita finantare
·       Constantin Cucoş clasifică diferitele tipuri de parteneriat educaţional:
-        în funcţie de domeniul de colaborare:
-        parteneriate în vederea finanţării derulării unor proiecte;
-        parteneriate de realizarea a unor proiecte comune de dezvoltare instituţională;
-        parteneriate de dezvoltare a unor proiecte comune didactice;
-        parteneriate ce vizează contracte de cercetare;
-        parteneriate ce au ca scop activităţile de formare profesională;
-        parteneriate în vederea organizării de manifestări ştiinţifice şi publicarea produselor;
-        parteneriate de iniţiere, derulare, evaluare a unor programe internaţionale.
-        în funcţie de scopul şi obiectivele urmărite:
-        parteneriate de reprezentare: federaţii, uniuni, consilii, alianţe, coaliţii;
-        parteneriate operaţionale cu proiecte concrete ca motiv al asocierii.
-        în funcţie de durata de desfăşurare:
-        parteneriate pe termen scurt;
-        parteneriate pe termen mediu;
-        parteneriate pe termen lung.
-        în funcţie de forma de finanţare:
-        parteneriate cu finanţare integrală;
-        parteneriate cu finanţare parţială;
-        parteneriate fără finanţare;
-        parteneriate cu autofinanţare.
-        în funcţie de tipul de unitate:
-        unitate de învăţământ;
-        agent economic;
-        sindicat reprezentativ;
-        instituţii şi organisme guvernamentale centrale/locale;
-        instituţii nonguvernamentale.
-        în funcţie de tipul de reţea
-        în funcţie de domeniul de interes (Munteanu Irina)
·       In dependenta de scopul urmarit este parteneriat pentru : a educa , a sustine , a ajuta , a solutiona , a implimenta , a dezvolta , a crea , a corecta , a investiga , a analiza , a ameliora , Iulia Melnicenco
·       Parteneriat public, intre institutii,in functie de scopul urmarit(A.Deliu)
·       Informal şi formalizat; În dependenţă de obiectivul urmărit parteneriatul poate fi de reprezentare şi operaţional.Ceban Ecaterina
·       Parteneriat instituţional, educaţional, formal, nonformal, operaţional,public-privat,social , intraşcolar, interşcolar, de lungă şi scurtă durată,parteneriat civil.(Scurtu E.)
·       Parteneriat internațional,național,social;comunitar, de dezvoltare,cu și fără finanțare;educațional.(Secrieru Angela)
·       Parteneriatul poate fi clasificat după criteriile: 1) domeniul atins (parteneriat cultural, social, economic); 2) sfera de acţiune (intern sau extern); modul de funcţionare (parteneriat de promovare, de realizare, bazat pe diferite retele de colaborare). (Rodica Agafian)
·       Parteneriat educaţional, instituţional, intraşcolar, interşcolar, cultural, economic. (S. Guţu)
·       Parteneriate pe termen scurt, pe termen lung, formale, informale, intrașcolare, interșcolare, naționale, internaționale.(Baeș Natalia)
·       Parteneriatele se clasifică în dependență de obiectivul urmărit, de domeniul de colaborare, cu finanațare, fără finanțare , în dependență de durata proiectului . ( Maria Duplava)
Parteneriate pe termen lung, scurt, finanțate, nefinanțate(Braniște V.)
Parteneriate pentru a promova,a ajuta,a rezolva,a crea etc(V. Grostopor)
Parteneriat educațional,interinstituțional,de colaborare,public-privat,social(Glavan Gabriela)
Parteneriate sunt de foarte multe tipuri și ele au fost expuse de  colegi mai sus, dar care le am practicat eu, sunt următoarele:
  • parteneriat educațional la nivel de instituție
  • parteneriat educațional intrașcolar,
  • parteneriat cultural
  • parteneriat național
  • parteneriate ce au ca scop activităţile de formare profesională;
  • parteneriate publice. (O. Balanici

Parteneriatul informal
Parteneriatul informal
parteneriatul pe termen scurt, pe termen lung,
paretenriate didactice
parteneriate cu finanţare
parteneriate de dezvoltare
parteneriate de colaborare(Pantaz Diana)

Tipuri de parteneriat: formal,informal, comunitar ,  educațional, naţional, internaţional.(Balan Tatiana)
ü  În funcţie de forma parteneriatului stabilit, se disting:
-          Parteneriatul informal – între părţi asemănătoare, care se cunosc destul de bine sau care au avut ocazia să mai lucreze împreună anterior.
-          Parteneriatul formal – între părţi diferite ca formă de organizare şi ca misiune instituţională, dar care se coalizează pentru rezolvarea unei anumite probleme. Domeniul de activitate şi interesul comun este liantul acestui tip de parteneriat.
ü  Conform obiectivului  parteneriatului stabilit, se deosebesc:
-          Parteneriatul operaţional – procesul de cooperare se realizează în baza unui proiect concret.
-          Parteneriatul de reprezentare– acest tip de conlucrare se stabileşte datorită faptului că este nevoie de o coalizare pentru realizarea unui scop comun.
ü  După modul de finanţare a parteneriatului se identifică:
-           Parteneriat care necesită finanţare – scopul propus este unul complex şi necesită finanţare.
-          Parteneriat care nu necesită finanţare – scopul propus poate fi realizat cu resurse minime, care  nu implică obligatoriu alocarea unor resurse financiare speciale.
ü  În funcţie de durata parteneriatului, există:
-          parteneriatele pe termen scurt
-          parteneriatele pe termen lung  (Stella  Vîrlan)
Parteneri : locali,  nationali , internationali…   elevi din alte clase , parinti, medici, bibliotecari, preoti, poeti, scriitori, elevi din alte scoli, fabrici, uzine, agenti economici, teatre, muzee...( Dediu Natalia)

Se deosebesc parteneriate în funcţie de domeniul de colaborare:
-        parteneriate în vederea finanţării derulării unor proiecte;
-        parteneriate de realizarea a unor proiecte comune de dezvoltare instituţională;
-        parteneriate de dezvoltare a unor proiecte comune didactice;
-        parteneriate ce vizează contracte de cercetare;
-        parteneriate ce au ca scop activităţile de formare profesională;
-        parteneriate în vederea organizării de manifestări ştiinţifice şi publicarea produselor;
-        parteneriate de iniţiere, derulare, evaluare a unor programe internaţionale.
-        în funcţie de scopul şi obiectivele urmărite:
-        parteneriate de reprezentare: federaţii, uniuni, consilii, alianţe, coaliţii;
-        parteneriate operaţionale cu proiecte concrete ca motiv al asocierii.
-        în funcţie de durata de desfăşurare:
-        parteneriate pe termen scurt;
-        parteneriate pe termen mediu;
-        parteneriate pe termen lung.
-        în funcţie de forma de finanţare:
-        parteneriate cu finanţare integrală;
-        parteneriate cu finanţare parţială;
                       -        parteneriate fără finanţare;
-        parteneriate cu autofinanţare.
-        în funcţie de tipul de unitate:
-        unitate de învăţământ;
-        agent economic;
-        sindicat reprezentativ;
-        instituţii şi organisme guvernamentale centrale/locale;
-        instituţii nonguvernamentale.
-        în funcţie de tipul de reţea
-        în funcţie de domeniul de interes
(S.Crîşmaru)

  • Parteneriat educațional;
  • Parteneriat cultural;
  • Parteneriat public-privat;
  • Parthership;
  • Joint venture;
  • Fuziunea;
  • Parteneriat între instituții de cer cetare;
  • Parteneriat între univeristăți și societăți comercilae;
  • Programe europene;
  • Parteneriate grundvig;
  • Parteneriat școală - ONG;
  • Parteneriate regionale;
  • Parteneriatew pe termen scurt, lung, cu finanțare, fără finanțare;
  • Parteneriat interșcolar;
  • Parteneriat intrașcolar;
  • Parteneriate  care au ca scop modernizarea bazei materiale și a spațiilor de învățămînt, diversificarea înnoirea materialului didactic aferent procesului de învățămînt;
  • Parteneriate ce vizezază  atenuarea problemelor copiilor cu nevoi speciale;
  • Parteneriate pentru cunoașterea reciprocă și buna relaționare;
  • Parteneriate ce vizează integrarea copiilor în societate;
  • Parteneriate profesionale, de formare continua a cadrelor didactice;
                                                                                           (Codrean Eugenia)
Parteneriate internaționale, națoinale, de cooperare, colaborare, integrare, etc.(Viorica Morcov)

TIPURI DE PARTENERIATE- dupa nevoile si scopul urmarit
▪ parteneriate care au ca scop modernizarea bazei materiale si a spatiilor de invatamant; diversificarea, innoirea materialului didactic aferent procesului de invatamant;
▪ parteneriate ce vizeaza atenuarea problemelor copiilor cu nevoi speciale;
▪ parteneriate pentru cunoasterea reciproca si buna relationare;
▪ parteneriate ce vizeza o cat mai buna integrare a copiilor in societate;
▪ parteneriate profesionale, ce vizeaza formarea continua a cadrelor didactice;
▪ parteneriate de imagine, in scopul popularizarii experientelor pozitive. Link
și cel mai important parteneriat bazat pe voluntariat.( Șaptefrați V.)
Parteneriatele educaţionale pot fi clasificate în funcţie de scopul ales, obiectivele cadru trasate de partenerii implicaţi sau în funcţie de nivel: naţional sau internaţional.(Placinta Tatiana)
Tipuri de parteneriate:
  • formal/ informal
  • pe termen determinat / nederminat
  • cu / fără scop de finanțare
  • în vederea desfășurării unui concurs   (Aliona Focșa)
  • Parteneriat școlar,educațional,intrașcolar,de lungă durată,de scurtă durată,local,național,internațional.(Jamba Nadejda)
Parteneriatele pot fi:de inițiere,de realizare a unor proiecte comune,în scopul dezvoltării profesionale.(Ceban Irina)
Parteneriat educaţional, de colaborare, comunitar, profesional, integrare. (Ursu O.)
Tipuri de partinierat : pe termen lung , scurt .,interșcolar, intrașcolar (Ludmila Iftodi )
Tipuri de parteneriat :pe termin lung-scurt-mediu;cu finantare-fara finantare; in vederea realizarii unor proiecte la nivel de institutie,internationale,
scoli,localitate; in dependenta de obiectivaele vizate…(Stefirta Ina)

Se distinge în funcţie de forma parteneriatului două tipuri:informal şi formal.
De asemenea, există:
·   parteneriatele pe termen scurt
·   parteneriatele pe termen lung
·    parteneriate cu finanţare

La ora actuala deciziile, actiunile si rezultatele educatiei nu mai pot fi realizate decit impreuna cu toate mediile responsabile;familie, comunitatesi scoala. Ca urmare tipurile de parteneriat se deosebesc dupa anumite criterii:primul dupa forma parteneriatului stabilit in cadrul caruia se disting;
-parteneriat informal- intre parti asemanatoare;                                                                                                                                                                          
-parteneriat formal-intre parti diferite.
Dupa obiectivul parteneriatului stabilit:
-parteneriate operationale
-parteneriate de  reprezentare;
Dupa modul de finantare se identifica:
-cu finantare
-fara finantare
In functie de durata parteneriatului:
-parteneriate de termen scurt;
-parteneriate de termen lung;/Groza Marcela/

Tipuri de parteneriat: interşcolar, intraşcolar, pe termen scurt/lung, formal/informal, naţional, internaţional. (Suciu Adriana)

Tipurile de parteneriat pot fi clasificate după următoarele criterii: în funcție de domeniul de colaborare: parteneriat de dezvoltare a unor proiecte comune didactice, parteneriat de finanțare a derulării unui proiect
în funcție de durata desfășurării : parteneriat de durată scurtă/ medie/ lungă.
în funcție de forma de finanțare: de autofinanțare, finanțare parțială sau fără finanțare. (Gurin Tatiana)

Tipuri de parteneriat după Constantin Cucoş: în funcţie de domeniul de colaborare: parteneriate în vederea finanţării derulării unor proiecte; part. de realizarea a unor proiecte comune de dezvoltare instituţională; part. de dezvoltare a unor proiecte comune didactice; part. ce vizează contracte de cercetare; part. ce au ca scop activităţile de formare profesională; part. în vederea organizării de manifestări ştiinţifice şi publicarea produselor; part. de iniţiere, derulare, evaluare a unor programe internaţionale. Dubencu Svetlana

Parteneriate pe termen scurt,lung,national,international,comunitar,intrascolare,interscolare,cu finantare, fara finantare,in dependenta de durata proiectului,educational,cultural ect Balanici Eugenia
Parteneriat inteșcolar , intrașcolar, cu finanțare,fără finanțare ,(L. Iftodi )
Parteneriate educaţionale, parteneriate de caritate, parteneriate ştiinţifice, parteneriate culturale(Fricaţel Aurelia)
Parteneriatul poate fi clasificat după obiectivele urmărite și actorii sociali.Este veridic acela care apare din necesitățile, dorințele partenerilor ce vor colabora.(Procopi Svetlana)
Parteneriate cu/fără  finanţare, de caritate, pe termen scurt/lung în cadrul şcolii şi în afara ei…(Babuci Cătălina )
Parteneriat educațional, instituțional, interstatal (Sîmbotean Liliana)
Ținînd cont de  agenii participanți la parteneriat pot fi parteneriate  pe termen lung/scurt/ mediu; educațional, intrașcolar,școlar;de formare; guvernamentale/nonguvernamentale.(S.Bulat)
Unele  tipuri  de  parteneriat : formale, informale; pe  termen  lung, pe  termen  scurt, pe  termen  mediu; cu finanţare,  fără  finanţare,cu donaţii; şcolare,intraşcolare, interşcolare,economice,  culturale;
naţionale, internaţionale,  ca  formă:  congresul,  forumul,  consiliul, întrunirile profesionale,  seminarele, mesele-rotunde.(Elena  Boboc)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu