Lecția nr.3.
1
decembrie 2014
Tipuri de parteneriat. Asalt de idei. Completați creativ.
Scrieți
tipurile de parteneriat cunoscute de Dv.
·
Parteneriat instituţional, educaţional,
public-privat, formal, nonformal, operaţional, intraşcolar, interşcolar,
intrasectorial, intersectorial. Cechir Tatiana
·
Parteneriat educaţional,
intraşcolar, interşcolar, parteneriat de lungă durată, de scurtă durată.
(Manea Liliana)
·
Parteneriat: informal, formalizat,operaționale, de reprezentare,
cu finanțare, pe difeite termene. Elena Covalciuc
·
Parteneriat de
cooperare,colaborare,integrare,şcolar,instituţional,educaţional,formal,etc
(Ostaş Olga)
·
Parteneriat educational, inrascolar,
interscolar, instutional etc.S.Virlan
·
Interşcolar, instituţional, de colaborare,
educaţional.(Postolache Natalia)
·
Educaţional, de colaborare, intraşcolar,
public privat.(Lisnic Ina)
·
Parteneriatul informal; Parteneriat
formalizant;
·
În dependenţă de obiectivul urmărit
există:
·
parteneriate de reprezentare:
federații, uniuni, consilii, alianțe, forumuri, coaliții, etc.
·
parteneriate operaționale ce presupun existența unor proiecte concrete
ca motiv al asocierii.
·
De asemenea, există:
· parteneriatele
pe termen scurt
·
parteneriatele pe termen lung
·
parteneriate cu finanţare
parteneriate fără
finanţare (Viorica Mățilă-Parfeni)
·
Constantin Cucoş clasifică diferitele
tipuri de parteneriat educaţional:
·
în funcţie de domeniul de colaborare:
·
parteneriate în vederea finanţării
derulării unor proiecte;
·
parteneriate de realizarea a unor proiecte
comune de dezvoltare instituţională;
·
parteneriate de dezvoltare a unor proiecte
comune didactice;
·
parteneriate ce vizează contracte de
cercetare;
·
parteneriate ce au ca scop activităţile de
formare profesională;
·
parteneriate în vederea organizării de
manifestări ştiinţifice şi publicarea
·
produselor;
·
parteneriate de iniţiere, derulare,
evaluare a unor programe internaţionale. (N. Mîndru)
- S. Cu
cît entuziasm îndeplinim această temă de acasă. Interesant, incitant,
util, dar și îndemn spre cercetare. Mulțumim
pentru acest parteneriat de valoare! (N. M.)
·
Parteneriate formale,informale,pe termen
lung,pe termen scurt,cu finanțare,fară finanțare,forumuri.(O.Țurcanu)
·
Parteneriat instituţional, educaţional,
public-privat, formal, nonformal, operaţional, intraşcolar, interşcolar, de
lungă şi scurtă durată….(Gorceag Andriana)
·
Parteneriatele pot fi: de inițiere, derulare, evaluare
a unor programe internaționale;
·
Parteneriate pe termen lung și termen scurt.
·
Parteneriate ce au scop activitățile de formare
profesională.
·
Parteneriate educaționale ( Eugenia Poia)
·
Parteneriate de reprezentare; operaționale; pe termen
scurt/lung;cu/fără finanțare;educaționale; ( M. Paiul, V. Zuber)
·
Partenereat intraşcolar, educaţional, pe
termen scurt/lung (N. Babin)
·
Mai există parteneriate educaționale locale, naționale și internaționale(Soltanici F.)
Parteneriatul poate fi dependent de obiective, părți componente, durată etc.:
1.
școlar
2.
social,
3.
cultural,
4.
economic
5.
comunitar
6.
interscolar,
7.
intrașcolar
8.
de lungă durată
9.
de scurtă durată
10. în derulare
11. de perspectivă
12. etc. (Babin Dumitru)
- parteneriat
interinstituţional(implicaţi grupe de copiii de aceeaşi vîrstă din aceeaşi
instituţiesau instituţii de acelaş tip)- Buza Tatiana
- Parteneriat
de grup, şcolar, comunitar, intraşcolar, la nivel local, naţional; de
monitorizare; de implimentare; de socializare; de informare; de sprigin;
de soluţionare a unei probleme concrete; de creaţie; de susţinere; de
dezvoltare, etc. (Mocan E.)
- Tipuri
de parteneriat: formal, informal, operaţional, de reprezentare, naţional,
internaţional etc.(Groza Mariana)
- Parteneriatele
pot fi : de dezvoltare instituțională, de evaluare, de formare profesională. (Țurcan Elena)
·
Parteneriate internaționale, națoinale, inter-sectorale;
de cooperare, colaborare, integrare, etc. (Sîrbu Iulia)
·
parteneriatele pe termen
scurt
·
parteneriatele pe termen
lung
·
parteneriate cu finanţare
·
parteneriate fără finanţare
(Frunze Angela)
- Parteneriate
pe termen scurt, pe termen lung, de dezvoltare a unor proiecte comune, de
cercetare, intrașcolare,
interșcolare, internaționale, informale (Busuioc-
Pojoga Rodica)
- Parteneriate
pe termen scurt, pe termen lung, formale, informale, intrașcolare, interșcolare, naționale, internaționale, forumuri (Conicov
Daniela)
- Parteneriate
de colaborare,educaționale,
instituționale, interșcolare(Țurcan Ludmila)
- Tipuri de parteneriat
· Primul
criteriu de clasificare a parteneriatelor se refera la forma parteneriatului
stabilit.
·
Parteneriatul informal –
intre parti asemanatoare, care se cunosc destul de bine
·
Parteneriatul formal –
intre parti diferite ca forma de organizare si ca misiune institutionala
·
A doua distinctie se
refera la obiectivul parteneriatului stabilit
· Parteneriatul
operational – procesul de cooperare se realizeaza in baza unui proiect concret.
·
Parteneriatul de
reprezentare – acest tip de conlucrare se stabileste datorita faptului ca este
nevoie de o coalizare pentru realizarea unui scop comun.De
asemenea, in functie de durata parteneriatului, exista parteneriatele pe
termen scurt și parteneriatele pe termen lung ( Darii Natalia)
· Parteneriat
de colaborare, schimb de experiență, de idei, de prietenie poate fi de scurtă durată sau
pe termen lung (Rîșcan
Ecaterina)
· a treia
distinctie se refera la modul de finantare a parteneriatului si identifica:
· Parteneriat
care necesita finantare
·
Parteneriat care nu necesita finantare
·
Constantin Cucoş
clasifică diferitele tipuri de parteneriat educaţional:
-
în
funcţie de domeniul de colaborare:
-
parteneriate
în vederea finanţării derulării unor proiecte;
-
parteneriate
de realizarea a unor proiecte comune de dezvoltare instituţională;
-
parteneriate
de dezvoltare a unor proiecte comune didactice;
-
parteneriate
ce vizează contracte de cercetare;
-
parteneriate
ce au ca scop activităţile de formare profesională;
-
parteneriate
în vederea organizării de manifestări ştiinţifice şi publicarea produselor;
-
parteneriate
de iniţiere, derulare, evaluare a unor programe internaţionale.
-
în
funcţie de scopul şi obiectivele urmărite:
-
parteneriate
de reprezentare: federaţii, uniuni, consilii, alianţe, coaliţii;
-
parteneriate
operaţionale cu proiecte concrete ca motiv al asocierii.
-
în
funcţie de durata de desfăşurare:
-
parteneriate
pe termen scurt;
-
parteneriate
pe termen mediu;
-
parteneriate
pe termen lung.
-
în
funcţie de forma de finanţare:
-
parteneriate
cu finanţare integrală;
-
parteneriate
cu finanţare parţială;
-
parteneriate
fără finanţare;
-
parteneriate
cu autofinanţare.
-
în
funcţie de tipul de unitate:
-
unitate
de învăţământ;
-
agent
economic;
-
sindicat
reprezentativ;
-
instituţii
şi organisme guvernamentale centrale/locale;
-
instituţii
nonguvernamentale.
-
în
funcţie de tipul de reţea
-
în
funcţie de domeniul de interes (Munteanu Irina)
·
In dependenta de scopul urmarit este
parteneriat pentru : a educa , a sustine , a ajuta , a solutiona , a implimenta
, a dezvolta , a crea , a corecta , a investiga , a analiza , a ameliora ,
Iulia Melnicenco
·
Parteneriat public, intre institutii,in
functie de scopul urmarit(A.Deliu)
·
Informal şi formalizat; În dependenţă de
obiectivul urmărit parteneriatul poate fi de reprezentare şi operaţional.Ceban
Ecaterina
·
Parteneriat instituţional, educaţional,
formal, nonformal, operaţional,public-privat,social , intraşcolar, interşcolar,
de lungă şi scurtă durată,parteneriat civil.(Scurtu E.)
·
Parteneriat internațional,național,social;comunitar,
de dezvoltare,cu și fără finanțare;educațional.(Secrieru Angela)
·
Parteneriatul poate fi clasificat după
criteriile: 1) domeniul atins (parteneriat cultural, social, economic); 2)
sfera de acţiune (intern sau extern); modul de funcţionare (parteneriat de
promovare, de realizare, bazat pe diferite retele de colaborare). (Rodica
Agafian)
·
Parteneriat educaţional, instituţional,
intraşcolar, interşcolar, cultural, economic. (S. Guţu)
·
Parteneriate pe termen scurt, pe termen
lung, formale, informale, intrașcolare, interșcolare, naționale, internaționale.(Baeș Natalia)
·
Parteneriatele se clasifică în dependență de obiectivul urmărit,
de domeniul de colaborare, cu finanațare, fără finanțare , în dependență de durata proiectului
. ( Maria Duplava)
Parteneriate pe termen lung, scurt, finanțate, nefinanțate(Braniște V.)
Parteneriate pentru a promova,a ajuta,a rezolva,a crea etc(V. Grostopor)
Parteneriat educațional,interinstituțional,de colaborare,public-privat,social(Glavan Gabriela)
Parteneriate sunt de foarte multe tipuri și ele au fost expuse de colegi mai sus, dar care le am practicat eu,
sunt următoarele:
- parteneriat
educațional la nivel de instituție
- parteneriat
educațional intrașcolar,
- parteneriat
cultural
- parteneriat
național
- parteneriate ce au ca scop activităţile de formare profesională;
- parteneriate publice. (O.
Balanici
Parteneriatul informal
Parteneriatul informal
parteneriatul pe termen scurt, pe termen lung,
paretenriate didactice
parteneriate cu finanţare
parteneriate de dezvoltare
parteneriate de colaborare(Pantaz Diana)
Tipuri de parteneriat: formal,informal, comunitar , educațional, naţional, internaţional.(Balan Tatiana)
ü
În funcţie de forma parteneriatului stabilit,
se disting:
-
Parteneriatul
informal – între părţi asemănătoare, care se cunosc destul de bine sau care au
avut ocazia să mai lucreze împreună anterior.
-
Parteneriatul
formal – între părţi diferite ca formă de organizare şi ca misiune
instituţională, dar care se coalizează pentru rezolvarea unei anumite probleme.
Domeniul de activitate şi interesul comun este liantul acestui tip de
parteneriat.
ü
Conform obiectivului parteneriatului stabilit,
se deosebesc:
-
Parteneriatul
operaţional – procesul de cooperare se realizează în baza unui proiect concret.
-
Parteneriatul
de reprezentare– acest tip de conlucrare se stabileşte datorită faptului că
este nevoie de o coalizare pentru realizarea unui scop comun.
ü
După modul de finanţare a parteneriatului se
identifică:
-
Parteneriat
care necesită finanţare – scopul propus este unul complex şi necesită
finanţare.
-
Parteneriat
care nu necesită finanţare – scopul propus poate fi realizat cu resurse minime,
care nu implică obligatoriu alocarea unor resurse financiare speciale.
ü
În funcţie de durata parteneriatului, există:
-
parteneriatele
pe termen scurt
-
parteneriatele
pe termen lung (Stella Vîrlan)
Parteneri : locali,
nationali , internationali… elevi din alte clase , parinti,
medici, bibliotecari, preoti, poeti, scriitori, elevi din alte scoli, fabrici,
uzine, agenti economici, teatre, muzee...( Dediu Natalia)
Se deosebesc parteneriate în funcţie de domeniul de colaborare:
- parteneriate în vederea finanţării derulării unor
proiecte;
- parteneriate de realizarea a unor proiecte comune de
dezvoltare instituţională;
- parteneriate de dezvoltare a unor proiecte comune
didactice;
- parteneriate ce vizează contracte de cercetare;
- parteneriate ce au ca scop activităţile de formare
profesională;
- parteneriate în vederea organizării de manifestări
ştiinţifice şi publicarea produselor;
- parteneriate de iniţiere, derulare, evaluare a unor
programe internaţionale.
- în funcţie de scopul şi obiectivele
urmărite:
- parteneriate de reprezentare: federaţii, uniuni,
consilii, alianţe, coaliţii;
- parteneriate operaţionale cu proiecte concrete ca
motiv al asocierii.
- în funcţie de durata de desfăşurare:
- parteneriate pe termen scurt;
- parteneriate pe termen mediu;
- parteneriate pe termen lung.
- în funcţie de forma de finanţare:
- parteneriate cu finanţare integrală;
- parteneriate cu finanţare parţială;
-
parteneriate
fără finanţare;
- parteneriate cu autofinanţare.
- în funcţie de tipul de unitate:
- unitate de învăţământ;
- agent economic;
- sindicat reprezentativ;
- instituţii şi organisme guvernamentale
centrale/locale;
- instituţii nonguvernamentale.
- în funcţie de tipul de reţea
- în funcţie de domeniul de interes
(S.Crîşmaru)
- Parteneriat educațional;
- Parteneriat cultural;
- Parteneriat public-privat;
- Parthership;
- Joint venture;
- Fuziunea;
- Parteneriat între instituții de cer cetare;
- Parteneriat între univeristăți și societăți comercilae;
- Programe europene;
- Parteneriate grundvig;
- Parteneriat școală - ONG;
- Parteneriate regionale;
- Parteneriatew pe termen scurt, lung, cu finanțare, fără finanțare;
- Parteneriat interșcolar;
- Parteneriat intrașcolar;
- Parteneriate care au ca scop modernizarea bazei materiale și a
spațiilor de învățămînt, diversificarea înnoirea materialului didactic
aferent procesului de învățămînt;
- Parteneriate ce vizezază atenuarea problemelor copiilor cu nevoi
speciale;
- Parteneriate pentru cunoașterea reciprocă și buna relaționare;
- Parteneriate ce vizează integrarea copiilor în societate;
- Parteneriate profesionale, de formare continua a cadrelor didactice;
(Codrean
Eugenia)
Parteneriate internaționale, națoinale, de cooperare,
colaborare, integrare, etc.(Viorica Morcov)
TIPURI DE PARTENERIATE- dupa nevoile si scopul
urmarit
▪ parteneriate care au ca scop modernizarea bazei
materiale si a spatiilor de invatamant; diversificarea, innoirea materialului
didactic aferent procesului de invatamant;
▪ parteneriate ce vizeaza atenuarea problemelor
copiilor cu nevoi speciale;
▪ parteneriate pentru cunoasterea reciproca si buna
relationare;
▪ parteneriate ce vizeza o cat mai buna integrare a
copiilor in societate;
▪ parteneriate profesionale, ce vizeaza formarea
continua a cadrelor didactice;
și cel mai important
parteneriat bazat pe voluntariat.( Șaptefrați V.)
Parteneriatele educaţionale pot fi
clasificate în funcţie de scopul ales, obiectivele cadru trasate de partenerii
implicaţi sau în funcţie de nivel: naţional sau internaţional.(Placinta
Tatiana)
Tipuri de parteneriate:
- formal/ informal
- pe termen determinat / nederminat
- cu / fără scop de finanțare
- în vederea desfășurării
unui concurs (Aliona
Focșa)
- Parteneriat școlar,educațional,intrașcolar,de
lungă durată,de scurtă durată,local,național,internațional.(Jamba
Nadejda)
Parteneriatele pot fi:de inițiere,de realizare a unor
proiecte comune,în scopul dezvoltării profesionale.(Ceban Irina)
Parteneriat educaţional, de colaborare, comunitar, profesional, integrare.
(Ursu O.)
Tipuri de partinierat : pe termen lung , scurt .,interșcolar, intrașcolar (Ludmila Iftodi )
Tipuri de parteneriat :pe termin lung-scurt-mediu;cu finantare-fara
finantare; in vederea realizarii unor proiecte la nivel de
institutie,internationale,
scoli,localitate; in dependenta de obiectivaele vizate…(Stefirta Ina)
Se distinge în funcţie de forma parteneriatului două tipuri:informal şi
formal.
De asemenea, există:
· parteneriatele pe termen scurt
· parteneriatele pe termen lung
· parteneriate cu finanţare
La ora actuala deciziile, actiunile si rezultatele educatiei nu mai pot fi
realizate decit impreuna cu toate mediile responsabile;familie, comunitatesi
scoala. Ca urmare tipurile de parteneriat se deosebesc dupa anumite
criterii:primul dupa forma parteneriatului stabilit in cadrul caruia se
disting;
-parteneriat informal- intre parti asemanatoare;
-parteneriat formal-intre parti diferite.
Dupa obiectivul parteneriatului stabilit:
-parteneriate operationale
-parteneriate de reprezentare;
Dupa modul de finantare se identifica:
-cu finantare
-fara finantare
In functie de durata parteneriatului:
-parteneriate de termen scurt;
-parteneriate de termen lung;/Groza Marcela/
Tipuri de parteneriat: interşcolar, intraşcolar, pe termen scurt/lung,
formal/informal, naţional, internaţional. (Suciu Adriana)
Tipurile de parteneriat pot fi clasificate după următoarele criterii: în
funcție de domeniul de
colaborare: parteneriat de dezvoltare a unor proiecte comune didactice, parteneriat
de finanțare a derulării unui proiect
în funcție de durata desfășurării : parteneriat de durată scurtă/ medie/ lungă.
în funcție de forma de finanțare: de autofinanțare, finanțare parțială sau fără finanțare. (Gurin Tatiana)
Tipuri de parteneriat după Constantin Cucoş: în funcţie de
domeniul de colaborare: parteneriate în vederea finanţării derulării
unor proiecte; part. de realizarea a unor proiecte comune de dezvoltare
instituţională; part. de dezvoltare a unor proiecte comune didactice; part. ce
vizează contracte de cercetare; part. ce au ca scop activităţile de formare
profesională; part. în vederea organizării de manifestări ştiinţifice şi
publicarea produselor; part. de iniţiere, derulare, evaluare a unor programe
internaţionale. Dubencu Svetlana
Parteneriate pe termen scurt,lung,national,international,comunitar,intrascolare,interscolare,cu
finantare, fara finantare,in dependenta de durata
proiectului,educational,cultural ect Balanici Eugenia
Parteneriat inteșcolar , intrașcolar, cu finanțare,fără finanțare ,(L. Iftodi )
Parteneriate educaţionale, parteneriate de caritate, parteneriate
ştiinţifice, parteneriate culturale(Fricaţel Aurelia)
Parteneriatul poate fi clasificat după obiectivele urmărite și actorii sociali.Este veridic acela care apare din necesitățile, dorințele partenerilor ce vor colabora.(Procopi
Svetlana)
Parteneriate cu/fără finanţare, de caritate, pe termen
scurt/lung în cadrul şcolii şi în afara ei…(Babuci Cătălina )
Parteneriat educațional, instituțional,
interstatal (Sîmbotean Liliana)
Ținînd cont de agenii participanți
la parteneriat pot fi parteneriate pe termen lung/scurt/ mediu;
educațional, intrașcolar,școlar;de formare;
guvernamentale/nonguvernamentale.(S.Bulat)
Unele tipuri de parteneriat : formale, informale; pe
termen lung, pe termen scurt, pe termen
mediu; cu finanţare, fără finanţare,cu donaţii;
şcolare,intraşcolare, interşcolare,economice, culturale;
naţionale, internaţionale, ca formă: congresul,
forumul, consiliul, întrunirile profesionale, seminarele,
mesele-rotunde.(Elena Boboc)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu