duminică, 7 decembrie 2014

Lecţia 4. Alegerea partenerilor.

Lecţia 4.
2 decembrie 2014. Alegerea partenerilor.
  • Pas 1. Reflecţie la început de lecţie.
  • Stimaţi colegi, sunt mândră de dorinţa Dv. de a  contribui la formarea continuă proprie, dar şi a colegilor de la Asociaţie. O competiţie sănătoasă de idei! Mă bucur enorm.
Pentru definiţia parteneriatului educaţional, mai mulţi cercetători şi-au expus părerea. Relevantă mi-a părut definiţia dată de Sorin Cristea care este următoarea:
  • a) un angajament într-o acţiune comună negociată;
  • b) o prestare de serviciu realizat printr-un factor de intervenţie din exterior;
  • c) un aport de resurse, de schimburi, de contacte, de reţele asociate în termeni constructivi;
  • d) o negociere între părţi având puterea de a contracta cu un interlocutor cunoscut;
  • e) un acord de colaborare mutuală între parteneri egali care lucrează împreună pentru realizarea propriilor interese, rezolvând probleme comune;
  • f) un cadru instituţional de rezolvare a unor probleme comune, printr-o acţiune coerentă, plecând de la definirea obiectivelor cadru / competenţe specifice într-un timp determinat, cu repartiţia clară a responsabilităţilor şi a procedeelor de evaluare.
  • Ne-am încălzit de-a binelea, enumerând parteneri educaționali posibili. Am clarificat destul de creativ tipurile de parteneriat posibile. Sper ca acest document să vă folosească drept suport de curs.
  • Pas 2. Astăzi adăugăm la cele cunoscute o clarificare importantă.
Ca să dovedim existenţa un parteneriat educaţional avem nevoie de câteva elemente semnificative:
  • idee-concept conturată printr-un generic;
  • unul sau mai mulţi parteneri care să împărtăşească această idee;
  • un acord scris care să includă preocupările, responsabilităţile şi interesele comune ale partenerilor;
  • un calendar al activităţilor;
  • memoriu de activitate.
  • Pas 3. Alegerea partenerilor. Astăzi, vă propun să inițiem un parteneriat la Asociația Învățătorilor legat de sărbătorile de iarnă. Proiectul de parteneriat educațional  se va numi Prieteni la distanță. Deci avem ideea concept.

  • În continuare avem nevoie de parteneri. Vom proceda în felul următor. Vă atașez lista partenerilor, pe care am creat-o eu. Descărcați de aici. Sper  să fiți mulțumiți de selecția mea. Dacă aveți alte propuneri, vă rog să scrieți pe e-mail.
  • Astăzi trebuie să vă lăsați reciproc (partenerii) pe poșta electronică un mesaj de salut precum și nr. de telefon mobil pentru anumite situații, dacă va fi cazul.https://drive.google.com/file/d/0B6J3gg_d7wZwM1lKZzUtUE
  • FJWEk/view?usp=sharingNu uitați să vă înregistrați în tabel pentru lecția 2. Ca să am un feed back de la Dv., în tabelul de prezență scrieți numele partenerului educațional.
  • Urmează să alcătuim un plan calendaristic de derularea a activităților în comun și  să semnați acordul de parteneriat. Acordul de parteneriat va fi activitatea de mâine (voi expedia modelul) pe care va trebui să-l semnați, să-l ștampilați la director (sper să nu aveți probleme) și să-l transmiteți prin poșta electronică scanat, partenerilor.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu