duminică, 7 decembrie 2014

Lecția nr.2.Agenți educaționali în parteneriate. Asalt de idei. Completați creativ.


Lecția nr.2.           
1 decembrie 2014. Agenți educaționali în parteneriate. Asalt de idei. Completați creativ.
Scrieți o listă de agenți educaționali posibili într-un parteneriat educațional
·       Biblioteca şcolară şi cea publică, altă clasă, altă şcoală, grădiniţa de copii, medici, poliţişti, părinţi de diferite profesii, şcoli cu profil sportiv/de arte, centre comunitare pentru copii/tineri, centre de creaţie, case de copii de tip familie, centre de reabilitare, organizaţii neguvernamentale, familie, comunitate. Cechir Tatiana
·       Parintii, biblioteca, centre de creatie, școli sportive, poliția, medicii, teatre etc. Babencu iulia,
Colegi de la diferite catedre, Clase diferite, Părinți, poliția, biserica,  centrul medicilor de familie, Administrația publică locală, Militarii unității militare, Unități economice din liocalitate, școlide arte etc.Babin Dumitru
·       Familie, şcoală, comunitatea locală (poiliţia, primăria, biblioteci, agenţi economici), alte clase, licee, ONG-uri. (Manea Liliana)
·       Parteneri ai școlii: familiile elevilor, administrația publică locală, agenții economici, organizațiile nonguvernamentale, biserica, persoanele individuale, grupurile de interese, biblioteca pentru copii, grădinițele pentru copii, centrul medical, teatrul, centrele de creație a copiilor, poliția, cluburile/centrele sportive, policlinica pentru copii, mass-media, muzeele, întreprinderile economice etc. (Sîrbu Iulia)
·       Agenții economici,Casa Limbii Romane, biserica, biblioteca, grădinița, clase din alte școli. (Covalciuc Elena)
·       Copii,părinții, cadrele didactice, psihologi,consilieri psiho-pedagogi,ONG-uri,organele de drept,agenții economici,mass-media (Glavan Gabriela)
·       institutiile de profil, familia, scoala,  colegi de breasla, comunitatea si toti acei care vor sa faca ceva frumos pentru viitorul tarii( S Virlan)
·       Familia,scoala auto,casa de creaţie,biblioteca publică,casa limbii române,muzeul oraşului (Ostaş Olga)
·       Biblioteca, agenţi economici, părinţi, familie, muzee, întreprinderi economice. (Postolache Natalia)
·       Teatru, medici de familie, alte instituţii de învăţămînt, cercuri pe interese. (Lisnic Ina)
         Familia, biblioteca, asistenta sociala, APL, ONG-uri, mass-media, institutii de invatamint, politistul, CDS. (Ciobanu Doin

·       Parteneriatul educaţional se realizează între:
·       ◦ instituţiile educaţiei: familie, şcoală şi comunitate;
·       ◦ agenţii educaţionali: copil, părinţi, profesori, specialişti în rezolvarea unor probleme educaţionale (psihologi, consilieri psiho-pedagogi, terapeuţi etc.);
·       ◦ membrii ai comunităţii cu influenţă asupra creşterii, educării şi dezvoltării copilului (medici, factori de decizie, reprezentanţii bisericii, ai poliţiei etc.); (Mățilă-Parfeni Viorica)
·       Un parteneriat eficient se realizează printr-o colaborare eficientă între instituții și agenții educaționali: copii, părinți, pedagogi, psihologi, terapeuți. (N. Mîndru)
·       Pentru realizarea unui parteneriat educațional sunt necesare eforturi comune,pe care le pot oferi diverși parteneri:famililele elevilor,agenți economici,administratia publică locală,pedagogi,biserica,organizațiile nonguvernamentale,biblioteci,medici,teatre,centre de creație(O.Țurcanu)
·       În realizarea unui proiect educational sunt necesare eforturi comune dintre diferiti parteneri : familia, şcoala, profesor, consilieri psiho=pedagogi, agenţi economici, ONG, bibliotecă, muzeu, centru de creaţie….etc…(Gorceag Andriana)
·       În scopul reușitei unui parteneriat educațional e nevoie  de parteneri educaționali ca: biblioteca școlară, familia, agenți educaționali, Casa Limbii Române, Biblioteca Publică orășenească, psihologul școlar, cadre didactice, administrația publică locală,medici, etc.( Eugenia Poia)
·       Agenți educaționali pot fi:elevii, părinții,invățătorii, asistenții sociali,psihologii,logopezii,oamenii de cultură,consilieri locali, raionali,doctori, preotul ,polițistul de sector,primarul din localitate ,educatoarele de la grădiniță ,șefa de grădiniță ș.a(Rîșcan Ecaterina)
·       APL, Părinții, Biserica, Agenții economici, ONG-rile, ME, DÎ, Centrul de medicină preventivă, Comisia pentru minori, etc. ( M.Paiul, V. Zuber).
·       Parteneriatul educațional poate fi  e posibil între toți actorii educaționali: școală, familie, APL, ONG…(Soltanici F.)
·       agenţi educaţionali:copii, părinţi, educatori, profesori, specialişti…(Nelea Babin)
·       parteneriatul include toţi agenţii educaţionali ce contribuie în anumită măsură  la realizarea scopului, obiectivelor propuse/ stabilite. Aceştea pot fi: administraţia instituţiei, cadrele didactice,psihologi, familia, copiii, instituţii de aceaşi treaptă, comunitatea (biblioteca, muzeul, teatru, centrele de creaţie, biserica, policlinica,  poliţia….) - Buza Tatiana
·       Agenţi educaţionali posibili: ONG+ul, +uri; Centrul de Creaţie al Copiilor; Biblioteca orăşănescă sau şcolară; Senatul elevilor; colegi din clasele paralele sau din altă vîrstă şcolară; conducători de cercuri; partineri de proiecte din aceeaş arie de interes; părinţi; organizaţii locale cu profil obştesc; Asistenţa socială; Spitalul raional; copii din alte instituţii; bătrăni, pensionari care doresc să colaboreze cu copiii, şcoala, profesorii, etc.(Mocan E.)
·       In cadrul unui parteneriat educational este nevoie de o colaborare a agentilor educationali cum ar fi asociatii obstesti, parinti,  institutii prescolare, preuniversitare,  APL s.a. institutii comunitare. ( Culibaba L.)
·       Agenti educationali posibili: părinţi, profesori, APL, ONG, poliţistul, medicul etc. (Groza Mariana)
·       Parteneriatul educațional se poate stabili între: școală - familie, APL, centru medical, biserică, ONG. (Țurcan Elena)
·       APL,politistul,medicul, parintii,cadrele didactice,agenti economici,preotul etc.(Cicu Raisa)
·       Parintii, APL, centru de sanatate, biserica, agenti economici, ONG-uri, politistul de sector, SAP, filiala scolii de pictura…(Frunze Angela)
·       Parteneriatul educațional se constituie între școală, comunitate, agenți economici, elevi, clase, cadre didactice, psihologi, universități, muzee, centre de cultură, instituții preșcolare, fundații, organizații nonguvernamentale, agenții de protecție a mediului  etc. (Darii Natalia)
·       Pentru realizarea unui  parteneriat educațional e necesară implicarea într-o oarecare măsură a agenților economici, agenților educaționali, părinții, ONG-uri,etc. (Conicov Daniela)
·       Agenți educaționali posibili: biblioteca, AMT, agențiile de turism, ONG-uri, agenți economici, teatre, scriitori, actori, părinți, redactori ai publicațiilor periodice, colegi, profesori, colaboratori ai Centrelor de creație, ai radio, televiziunii (Busuioc-Pojoga Rodica)
·       parteneriat educațional între toți actorii educaționali:membrii comunității( medici, reprezentanții poliției, ai bisericii ș. a.), familie,  școală, ONG-uri toți care au un scop comun, aici, creșterea și educarea copilului( Țurcan Ludmila)
·       Partenariatul educațional poatefi stabilit între școală și o altă instituție de înățămîn, școli de sport, de muzică, centre de creație, ONG-uri, agenți economici, centrul de sănătate (Munteanu Irina)
·       Agenti educationali posibili pot fi : parinti , pedagogi , copii , APL , agenti economici .Iulia Melnicenco
·       Familia, APL, ONG-uri, agenţi economici, Casa de creaţie, şcoala sportivă, biblioteca sătească, instituţii preşcolre,preuniversitare şi universitare, biserica, centrul de ănătate, poliţia. (Ceban Ecaterina)
·       Pe lîngă agentul tradiţional, familia , mai pot fi - biserica, instituţiile de cultură, mass-media, diferite centre de agrement, toţi aceia care asigură educaţia non-formală. --(Vîrlan Stella)
·       Agenți educaționali pot fi:profesori,parinti,elevi,APL, ONG, poliţistul, medicul,preotul,primarul,etc.(Scurtu Ecaterina)
·       Agenţi educaţionali posibili într-un parteneriat educaţional pot fi: comunitatea, familia, o altă instituţie şcolară, grădiniţa, şcoala de sport, şcoala de pictură, şcoala de muzică, Centrul de Creaţie a Copiilor, asociaţiile obşteşti, Biserica, ONG-uri, agenţii economici, agenţii culturali, instituţii de formare a cadrelor didactice. (Rodica Agafian)ONG-uri,APL,Centre de zi(A.Deliu)
·       Familia (parinti, tutori, alte rude cu putere de influenta), Centrul de servicii sociale, Politistul, Medicul de familie, Gradinita, Primaria, Asistenta socila, Sectorul privat, ONG interesat-  (Viorica Rotaru)
·       -Într-un perteneriat educațional conlucrează: comunitatea,grădinița,școala,familia,centrul de sănătate,căminul cultural,biblioteca sătească,primarul,polițistul,asistența socială.(Secrieru Angela)
·       Familia,gradinita,biblioteca,casa de cultura,biserica,alte institutii de invatamint,scoala sportivă,casa de creaţie,şcoala de pictură,centrul de sănătate,agenţi economici,primaria,poliţia.(Platon Viorica)
·       Primăria, şcoala, familia, grădiniţa, agenţii economici, casele de creaţie, centrele de sănătate, poliţia, etc. (Guţu S.)  
·       Agenți educaționali posibili: familia, biblioteca,biserica,centrul de sănătate,asistența socială, poliția,grădinița.(Baeș Natalia)
·       Stabilirea unui parteneriat educaţional este posibil cu: părinţii, cu clase din alt ciclu, biblioteca liceului, raională, Centrul de Creaţie a Copiilor, poliţia rutieră, şcoala  de muzică, pictură, primăria, grădiniţele, alte licee din oraş, raion, republică şi chiar de peste hotare, ONG-uri, centrele de resurse, medicii de familie. (Ţîbuleac Elena)
·       Agenți educaționali  posibili într-un parteneriat educațional pot fi: familia, Centrul medicilor de familie, asistentul social, Serviciul de Asistență Psihopedagogică, poliția, biblioteca, cadre didactice. ( Maria Duplava)
·       Cred că un parteneriat educațional poate fiîn colaborare cu: părinții, centrele de resurse, biserică, asistenții sociali, casele de creații, bibliotecile.(V. Braniște)
Un parteneriat educațional se realizează între: ◦ instituţiile educaţiei: familie, şcoală şi comunitate;◦ agenţii educaţionali: copil, părinţi, profesori, specialişti în rezolvareaunor probleme educaţionale (psihologi, consilieri psiho-pedagogi, terapeuţi etc.);◦ membrii ai comunităţii cu influenţă asupra creşterii, educării şidezvoltării copilului (medici, factori de decizie, reprezentanţii bisericii, ai poliţiei etc.) (G. Alina)
Agenti nationali posibili:parinti,psihologi,medici,institutiile de stat(Grostopor V.)
  • Instituții edeucaționale: şcoli, licee, universităţi, centre de resurse educaţionale sau asistenţă psihopedagogică şi altele; agenți educaționale:  cadre didactice, specialişti precum psihologi, dar şi biblotecari, muzeografi şi alţii; deasemenea și membrii ai comunităţii cu influenţă asupra educării mediului sănătos de viață, comportării așa  precum medici,  poliţie, agenți de protecție a mediului şi alţii. (O. Balanici)
Într-un parteneriat educațional agenți  educaționali pot fi: părinții, psihologul  școlar, pedagogul de sprijin, bibliotecara, ONG, polițistul, profesorii care predau în această clasă, asistentul medical, grădinița, profesorii din ciclul gimnazial ( penru ciclul primar), APL, biserica, mass-media, etc. (Șaptefrați V.)
Agenţi educaţionali posibili într-un parteneriat educaţional pot fi: familia, comunitatea, şcoala, servicii de asistenţă pedagogice,e construitrica, biblioteca, mass-media, O-uri.( Diana Pantaz)
  • Cred că un parteneriat educaţional poate fi între: familie,şcoală,  bibliotecă, poliţie, şcolile de şah, de pictură sau centrele de creaţie; Un parteneriat de succes este construit pe ceea ce funcţionează cel mai bine: prin identificarea punctelor tari, a intereselor şi nevoilor familiei, elevilor şi să creeze strategii care să răspundă acestora. Parteneriatul va fi eficient dacă fiecare parte va reţine că acelaşi subiect este copilul şi şcolarul nostru.  (Muruz Rodica)
Cei mai fideli parteneri educaţionali sînt: şcoala şi familia.Un parteneriat educaţional trebuie să fie realizat între instituţiile de învăţămînt, între treptele de învăţămînt, între cadrele didactice din diferite trepte de învăţămînt la nivel naţional  şi internaţional. Drept parteneri educaţionali trebuie consideraţi toţi agenţii, ce prestează servicii educaţionale.(Fricaţel Aurelia)

Parintii, APL, centru de sanatate, biserica, agenti economici, ONG-uri, politistul de sector, SAP (Balan Tatiana)
  • Biblioteci, teatre, biserici, centre de creație,  alte instituții educaționale (școli, gimnazii, universități), cofetării, muzee, spitale, primăria, pretura, mass media, sectorul de politie, interpreți,  psihologul școlar, părinții și profesiile lor, cadre didactice din alte instituții. Am putea avea un parteneriat educațional cu cei de peste Prut sau chiar și instituțiile educaționale din Europa.(Codrean Eugenia)
Un parteneriat educational se poate realiza intre:ă
  • agenti educationali: elev, parinte, cadre didactice, psiholog, asistent medical, politist, o alta clasa din institutie de la aceeasi treapta scolara, dar si din alta institutie preuniversitara din tara si de peste hotare, biblioteca, institutia prescolara,comunitatea etc. (Viorica Morcov)
Agenţi educaţionali:elevi, părinţi, cadre didactice, personal auxiliar, biblioteca, biserica, poliţia, lucrătorii medicali. (Larisa Evstrati)
*Agenţi educaţionali: elev, părinte, profesor/învăţător, psiholog şcolar, logoped şcolar, cadru didactic de spijin
*Instituţii educaţionale: şcoliş gimnazii, licee, centre de resurse educaţionale, universităţi şi altele
*Comunitatea (Dodon Ala)
Instituţiile de învăţămînt: grădiniţe, licee; administraţia publică locală;bibliotecile(Placinta Tatiana)
Parteneriat educațional între școală/clasă și orice persoană juridică: biblioteci, administrații,cabinete stomatologice, ONG-uri, etc. (Aliona Focșa)
Agenti educationali:școala,clasa,grădinița,biblioteca,casa de cultură,APL,biserica,centre comutare,ONG-uri,familii,părinți.(Jamba Nadejda)
Agenti educationali pot fi:părinți,agenți economici,APL,SA
Agenti educational:Scoala-gradinita,cadre didactice din  diferite scoli,clase primare-clase gimnaziale,scoala-scoala,familie-scoala,etc.(Stefirta Ina)
Parteneriat educaţional: grădiniţa de copii, logopedul şcolar,şcoală,familie,bibliotecă, biserică, centrul de medicină,APL, teatrul, muzeul, poliţie(Ursu Olga)
Instituţiile cultural-artistic
  • universităţile de arte,
  • conservator,
  • casa de creaţie,
  • palatul culturii,
  • studiouri muzicale,
  • pinacoteca,
  • biblioteca,
  • filarmonica,
  • sala cu orgă.  
Agenţii educaţionali: cadre didactice, compozitori, interpreţi, părinţi. Svetlana Dubencu.
Parteneriat educațional se poate realiza într-o școală între clase ,biblioteci , APL ,biserică ,poliție , lucrători medicali ,polițist de sector ,centre comunitare,părinți , agenți economici .LUDMILA IFTODI .

Educatia presupune parteneriat cu parteneri sociali care pot prelua rolul responsabilitatii educative la nivel local si national.
contactul permanent al scolii cu partenerii educationali faciliteaza racordarea efectiva a institutiei cu realitatea.ca urmmare reprezinta o necesitate absoluta, o creatie comuna a scolii cu comunitatea,familia, agentii economici, publici, oameni de creatie, muzee, mass- media,etc Groza Marcela
Un parteneriat educațional se poate determina între elevii aceleeași instituții de învățămînt, elevi din școli diferite, biblioteca școlară/ sătească, comunitate, școală- familie, casa de creație,profesor-elevi,biserica locală, APL, lucrători medicali, agenți economici, organele de drept, ONG-urile, grădinița-școala. (Gurin Tatiana)
Agenti educationali posibili;familia,scoala,comunitatea,biserica,biblioteca,psiholog,mass
-media,organe de drept,casa de creatie,oameni de creatie,etc Balanici Eugenia
Un parteneriat educaţional poate deveni orice persoană , indiferent de locul unde activează care ar tinde spre un viitor mai luminos al societăţii (Babuci Cătălina)
Procesul educațional este continu, are o infinitate, adică poți organiza proiecte de parteneriet cu cei căror nu le este indeferentă creșterea tinerii generații.Poți face concluzii din reușite , cît și din eșecuri.(Procopi Svetlana)
Un parteneriat educațional eficient poate fi între clasele paralele, clasele simultane, clasele din aceeași instituție, bibliotecă-școală, teatru -școală, grădiniță-școală, inspectoratul de poliție-școală, familie-școală, ONG-școală,revistă de specialitate-școală (Sîmbotean Liliana)
Un parteneriat educațional poate fi  eficient, atunci cînd toate metodele, procedeele, relațiile dintre agenții educaționali( familie,școală, societate, părinți,  învățători…)la temelie și ca scop ,,piloni,, comuni.(Stella Bulat)
După  părerea  mea,  agenţi  educaţionali  posibili  într-un parteneriat  educaţional  pot  fi:  elevii,  părinţii,  cadrele  didactice, psihologi,asistenţi  social,  medici, poliţişti,  preotul, bătrînii  satului,meşteri  populari, alte  clase  de  elevi, alte  şcoli,  grădiniţe ,  bibliotecarul, agenţii  economici, ONG-urile,etc.(Elena Boboc)


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu